Amonity

Kości, kryształy, złoto i ropa. Takie skarby ziemi, kojarzą mi się z instytutem Geologicznym. I rzeczywiście już wejściu do Muzeum widać amonity. Upierzonego dinozaura spotykamy w wejściu do sali głównej. im dalej chodzimy, tym więcej ciekawych eksponatów. Najbardziej mi się podobał wulkan i makiety. Moim zdaniem Muzeum jest bardzo ciekawe i polecam.

JJ, lat 8

To Muzeum, które zawsze podoba się Dzieciakom i ich rodzicom. Państwowy Instytut Geologiczny – Muzeum Geologiczne, bo o nim piszę, mieści się na Starym Mokotowie, przy ulicy Wiśniowej. Odwiedzając Muzeum warto na chwilę przejść na drugą stronę ulicy, gdzie znajduje się ceglany dziewiętnastowieczny budynek dawnych koszarów, w którym stacjonował Keksholmski Pułk Piechot. W okresie międzywojennym oraz w latach powojennych mieścił się tu Korpus Kadetów. Od 1956 r budynek oddano na potrzeby szkolnictwa i obecnie znajduje się w nim Zespół Szkół Licealnych i Technicznych nr.1. Przed budynkiem stoją samoloty 🙂

Wracając jednak do naszej wycieczki.

Był tam wulkan bardzo fajny. Jak się nacisnęło przełącznik, to wtedy leciała z niego zimna para, taki dym. Były też diamenty i super książka o prehistorii. W Muzeum nauczyłem się, że są różne kolory soli. Na samej górze była sól ale fioletowa – niebieska. I był bardzo duży plaster z pomarańczowej soli.

BH, lat 7

halit

Ja osobiście bardzo lubię to Muzeum. Odwiedzałam je z Dziadkiem będąc kilkuletnią dziewczynką. Do dnia dzisiejszego fascynuje mnie tak samo jak przed laty. Cieszę się, że moim Dzieciakom również się w nim podoba.

amonit

Skomentuj

